14 apr. 2013

Cum să vopsim ouă cu coloranţi naturali

Anul acesta am vrut să încercăm să vopsim ouale de paşti doar cu materiale naturale. A fost un experiment în mare parte reusit pe care vreau sa vi-l împărtăşesc.

Materiale necesare:



-oua
-varza roşie, sfeclă roşie, curcuma, păpădie, coji de ceapa, cafea, ceai, afine, etc
-flori si frunze mici, presate sau nu
-ciorapi de dama vechi
-foarfeca si ata
-vase de gatit mici
-oţet
Incepeţi prin degresarea oualor cu apa si detergent de vase. Pentru a obţine un model pe oua am prins mici frunze si flori cu ajutorul ciorapilor de dama. Ouale pregatite in acest fel va recomand sa le vopsiţi doar in culori inchise, caci la cele deschise din pacate va lipsi contrastul si munca depusa pentru aranjarea frunzuliţelor va fi inutila.

Procedeul de vopsire a fost in mare parte acelasi, si nu e deloc complicat.
Am mărunţit materialul care va folosi la vopsire daca e cazul (varza roşie, sfecla roşie), am adougat apa cat sa acopere ouale, si in unele cazuri am adougat oţet. Apoi am pus ouale la fiert, iar dupa aproximativ 15 minute am oprit focul, dar am lasat ouale in apa inca cateva ore. Am verificat din cand in cand intensitatea culorii obtinute iar cand rezultatul a fost multumitor am scos ouale.
 Pregatiţi-va însa ca unele culori sa devina intense doar dupa 6-8 ore


 
Atenţie deasemenea la baile lungi in apa cu mult oţet, caci puteţi sa va treziti cu oua cu coaja elastica, asa am patit la oul vopsit cu varza roşie si lasat apoi peste noapte in apa cu sfecla roşie. Sigur nu mai era bun de ciocobit, dar a iesit culoarea mea preferata pana la urma.

 Procesul de vopsire il puteti incerca si la rece, cu oua gata fierte. La vopsitul cu afine am procedat astfel, lasand oule fierte pur si simplu in zeama de afine strivite pentru cateva ore. Rezultatul a fost foarte bun si fara fierbere.
Pentru a le infrumuseta si mai mult va recomand sa le ungeti cu putin ulei, astfel ouale vor straluci iar culorile vor parea mai intense.

Spor la vopsit si sărbători fericite va urez

Un comentariu:

AddThis