13 oct. 2011

Cum sa iti imbunatatesti magaziunul Breslo / online

Pentru a va imbuinatati magazinul online trebuie sa tineti cont de toate aspectele lui, asa ca am incercat sa fac o lista care sa va fie de folos, atat celor ce sunt la inceput de drum cat si celor care au impresia ca intodeauna se poate si mai bine ;)

Alegerea numelui

Incercati sa gasiti un nume "de magazin" care sa fie reprezentativ pentru ce faceti sau ceea ce vreti sa transmiteti si sa fie usor de tinut minte. Cautati intai numele existente si verificati sa nu existe deja unul asemanator, caci confuziile nu vor fi in avantajul nimanui.



Aspectul general



Am impresia ca foarte multa lume uita faptul ca pe breslo avem un magazin virtual, ca urmare tot ce puneti la vedere e ca expus in vitrina. Asa ca va recomand sa ganditi avatarul si bannerul ca un intreg. Gasiti imagini reprezentative cu produsele voastre, imagini grafice sau poate doar un text scris intr-un mod anume, dar ideea e sa fie unic si usor de recunoscut. Eu zic ca sunt de evitat pozele tip Facebook in avatar, incercati sa nu puneti poze cu copii, cateii, sau altele de genul acesta, pentru ca nu arata profesional. Si ganditi-va inca odata inainte de a le posta, daca magazinul asta ar fi real in centrul orasului, ati pune poza cu voi sau copii in vitrina ca sa va reprezinte magazinul?





Pozele

Nu o sa intru in detalii tehnice pentru ca s-au mai postat suficente tutoriale despre cum se face o poza unui produs, ci vreu sa scot in evidenta aspectul si prezentarea. Din nou va sfatuiesc sa incercati sa pastrati un aspect general ingrijit si o imagine unitara. Incercati sa folositi acelasi fundal, aceleasi conditii de lumina, aceleasi unghiuri si aceleasi ipostaze la toate pozele pe care le faceti.

Folositi cu incredere un fundal colorat sau cu un decor neutru, dar nu incarcati prea tare imaginea. Daca nu reusiti sa faceti poze cu un fundal sau decor care sa nu concureze cu produsul atunci mergeti pe varianta clasica cu fundal alb, chair daca e putin mai nepersonal, pentru inceput e important ca imaginile sa fie clare si explicite.

Folositi toate patru casutele pentru poze. Nu va multumiti cu o singura poza, variati fundalul, faceti poze pe model, apropiati-va de produs si incercati sa ii redati textura, faceti o poza cu spatele produsului, cu sistemul de prindere, etc dar nu va opriti la o singura poza, caci e pacat. Produsul vostru merita sa ii dati atentie si sa ni-l prezentati in toata splendoarea lui.

Incercati sa faceti un fotoshooting cu o prietena, evitati pozele pe modele din plastic caci sunt reci si inestetice. Chair daca e mai simplu de realizat e mai nepersonal si cateodata arata chiar ciudat sa pozezi un obiect frumos, lucrat manual pe un bust de plastic ieftin care te duce cu gandul la magazinele cu articole chinezesti. Pentru a eficientiza munca faceti mai multe poze intr-o sedinta foto, astfel imaginile vor fi unitare iar cu prietena puteti sa savurati o pauza cu ceai si fursecuri.

Descrierile

Ganditi descrierea produsului in asa fel incat si fara a vedea pozele sa se inteleaga exact ce vindeti, cat e de mare, ce textura are,ce culoare, cat e de greu, ce materiale ati folosit etc.

Puteti sa ramaneti la o descriere exacta a obiectului, sau puteti sa introduceti povestea lui, in functie de preferintele personale. Puteti sa introduceti un text scurt in care sa povestiti cum ati creat produsul, ce v-a inspirat etc.

Etichetele

Pentru etichete folositi cuvintele cele mai sugestive dupa care credeti ca ar cauta cineva care vrea sa gaseasca produsul vostru. Folositi cuvinte cat mai specifice produselor voastre si nu unele prea generale. Nu folositi cuvinte care nu descriu produsul pe care il vindeti, e enervant pentru cumparator cand cauta un produs galben si gaseste unele rosii de exemplu, pentru ca au fost etichetate gresit. Astfel nu veti avea mai multi vizitatori, ci doar o sa creati confuzii in cautare. In schimb daca produsul e galben mustar puteti folosi ca eticheta nu doar cuvantul galben ci si mustar sau galbui de exemplu.

Pretul

Alegerea pretului e probabil cel mai greu obstacol pentru un incepator. Incercati insa sa nu va subapreciati munca, sa nu uitati ca produsul vostru nu e doar suma materialelor + munca necesara realizarii aleui produs, ci la aceste elemente de baza se adauga:

1 Partea creativa aici intra timpul necesar studiului si deprinderii unei tehnici, timpul necesar gasirii inspiratiei, crearii de schite etc.

2.Parte de imagine ma refer la timpul necesar crearii unui brand, a unor elemente grafice pentru magazinul virtual, a pozelor de prezentare, timpul necesar pentru promovarea magazinului, etc

3.Partea logistica tineti cont ca orice colet vandut online trebuie ambalat, dus la posta si completate formularele aferente.

Toate acestea sunt necesare pentru a vinde, si o sa va dati seama ca va iau mai mult timp poate decat crearea produselor in sine. Asa ca e important sa realizati ca e o munca care trebuie platita, caci altfel veti ramane cu impresia ca timpul e prea scurt si ca ceea ce faceti nu e valorificat corespunzator, iar asta cred ca ar fi chiar trist pentru cine e la inceput de drum.


Sper ca acest indrumar va va fi de folos, iar daca credeti ca ar mai trebui completat astept cu nerabdare sugestiile voastre.

2 comentarii:

AddThis