13 sept. 2011

Atena - partea a doua

Ne-am straduit sa ne trezim cat mai repede ca sa avem timp suficient pentru a vizita orasul, sau macar cat mai mult posibil. Am plecat asadar hotarati sa fim turisti veritabili si sa nu scapam nimic din ce e de vazut, dar cum planurile de acasa nu prea se potrivesc cu cele din targ totul a decurs in alt ritm decat ne asteptam. A inceput promitator cu biletele de Autobus. Bineinteles ca si in Grecia ca la noi biletele nu se gasesc in statie,gheretele care le distribuie in mod normal "se pregatesc de concediu" si ca atare sunt inchise iar de la sofer nu se pot cumpara sub nici o forma. Asa ca am pierdut mai bine de jumatate de ora cautand bilete si am ajuns pana la urma sa calatorim la negru pentru ca am renuntat enervati si satui sa pierdem vremea aiurea.

Intr-un final am reusit sa ajungem in centrul Atenei si am inceput turul turistic cu o orire la gyros, caci deja ne-a cam lovit foamea. Asa ca iar am pierdut timpul cautand ceva de hapalit, si nu stiu cum s-a facut ca urcatul pe Acropole l-am facut deci in miezul zilei sub soarele necrutator. La fel ca la Delfi am avut parte de praf si pietre alunecoase, dar ca norocul ca am avut macar papuci mai potriviti de data asta.

Privelistea de pe acropole a fost uimitoare, nu am vazut pana acum un oras de astfel de proportii. Nu am putut sa imi imaginez ca un oras se poate revarsa intr-o astfel de amploare, inconjurand muntii si populand vaile cat vezi cu ochii de jur imprejurul Acropolei.

Desi am avut o harta foarte frumoasa si chiar si un ghid de la Info Point tot am fost cam dezorientati, caci parca lipseau indicatoarele si traseele organizate, in asa fel incat sa poti vedea cat mai mult intr-un timp scurt. Ne-am trezit deci ca urcam si coboram alandala pe stradute si desi noua ni s-a parut ca am optimizat traseul, am descoperit ulterior ca ne-am cam invartit in cerc si am ocolit cateva chestii ce meritau vizitate.

Am mai vizitat vreo doua muzee, printre care si noul muzeu al acropolei inaugurat in 2009. Acesta a fost impresionant mai ales prin arhitectura lui si prin modul de expunere al frescelor la ultimul etaj si al sitului arheologic deasupra caruia a fost construit.

Templul lui Zeus nu am mai reusit sa il vizitam caci am ajuns cu doar 15 minute inaintea inchiderii asa ca ne-am multumit sa il pozam de la distanta.

In schimb ne-am prapadit de ras cand am ajuns in fata parlamentului si am observat ca niste bieti chinuiti de soarta au fost pusi sa faca un marsh haios intr-o costumatie si mai caraghioasa. Unul din bietii papitoi si-a pierdut caciula in timpul paradei iar dupa ce au terminat fastuosul mars in spatele lor pe zidul parlamentului se plimba voios un ditamai sobolanul. Tot ghinionul meu a fost ca mi s-au terminat bateriile fix inaintea pierderii caciulii, asa ca nu am mai apucat sa prind momentele importante in imagini.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

AddThis