18 mai 2011

Cum sa faci un mini iaz dintr-un butoi

Pentru ca mami si-a dorit de mult un iaz, si pentru ca cele din plastic negru din comert pe langa faptul ca nu sunt tocmai ieftine, parca nici prea frumoase nu sunt, ne-am hotarat sa reutilizam un butoi vechi in care facea bunicul tuica.

Materiale necesare:
- un butoi de tuica
- un prieten cu forta de munca, sau chiar intreaga familie, ca sa terminati mai repede
- o zi cu soare
- hârleţ
- lopata
- târnăcop
- roaba
- boloboc
- nisip
- iris si ierburi de balta
- vas de lut sau cosulete pentru plante subacvatice
- pompa de apa pentru fantana arteziana
- pietre si crengi decorative
- apa



Butoiul trebuie umplut cu apa cu cateva zile inainte de a-l folosi, acest procedeu se numeste "umflat" si asigura ca butoiul nu pierde apa. Daca nu aveti un butoi cu doage la indemana se poate folosi si unul decorativ care trebuie insa captusit cu folie pentru iazuri.


Noi am trecut la distractia propriu-zisa, si anume sapatul gropii. Etapa peste care se poate sari in functie de dimensiunile butoiului. Deasemenea nu stiu cat timp va rezista butoiul nostru ingropat astfel, dar din motive estetice am insistat asupra aspectului acesta. Asa ca am inceput sa scoatem pamantul cu toate uneltele de gradinarit pe care le-am avut la dispozitie. Nu o sa intru in detalii ca nu sunt nici experta si nici nu e subiectul tutorialului, dar cred ca in afara de ceva efort fizic nu e mare filozofie.

Pamantul scos din groapa a fost refolosit in locuri unde lipsea si astfel am mai nivelat cu el o parte din gradina.

Ah, si sa nu uit, nu faceti ca noi. Cand trebuie scoasa apa din butoi nu stati si cascati gura ci FUGITI !! Sau va planificati operatiunea mai spre vara, atunci e mai placut.

Dupa ce am masurat groapa de cateva ori am inceput sa bagam un strat mai gros de nisip si am nivelat totul. Am mai masurat odata sau de doaua ori pana am pus butoiul. Am tot verificat cu bolobocul ca butoiul sa fie cat mai orizontal, ca am vrut sa si ramana apa in el, si am inceput sa umplem groapa, in jurul butoiului,cu nisip. Pentru a tasa nisipul am folosit coada de la o sapă mică.

Pe urma am udat totul cu acelasi scop ca nisipul sa se aseze cat mai bine si butoiul sa stea cat mai plan.

Am inceput sa umplem incet butoiul si am plasat pompa pe un grilaj metalic (o lada veche de sticle de pepsi, cum a tinut tati sa precizeze ) Intre timp peste grilaj am pus o placa de inox pentru ca altfel pompa a stat prea instabil, iar placa am decoarat-o cu pietre de râu ca sa nu se vada urat. O piatra cubica a fost folosita pentru a inalta oala de lunt in care am plantat irisii.

Intre timp au inflorit irisii iar noi am fost la o balta din zona si am cules trestie si ceva ierburi de pa mal (cu radacina cu tot) astfel s-a infrumusetat iazul nostru. Pentru a ridica vasul cu iarba de balta la nivelul apei am folosit o teava de plastic be care am umplut-o cu pietre pentru stabilitate. Pe viitor e planificata si achizitia unui nufar pitic, acum trebuie doar sa gasim furnizorul, caci am avut serioase dificultati din punctul acesta de vedere. Poate mai la vara se aprovizioneaze si magazinele mari de gradinarit cu plante de apa.

Sper sa va placa ideea, si nu va lasati speriati de amploarea proiectului, caci se poate realiza si la scara mai mica, de exemplu chiar si o galeata pe balcon se poate transforma intr-un mini-mini iaz.Noi ne bucuram de butoiul nostru tehnologizat si asteptam cu nerabdare sa creasca iarba in jur.

5 comentarii:

  1. hahaha ce l-ai pus p Marius la tarnacop

    RăspundețiȘtergere
  2. Da am dat si eu, numa ca nu am aratata prea talentata asa ca am preferat pozele cu Marius:P

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce harnici si priceputi sinteti! Acum lipsesc doar niste mici pesti koi!:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Pesti nu o sa bagam, ca e de lucru, si cum nu ne pricepem la pesti cred ca ar avea de suferit. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. deci ideea este geniala, si arata superb nu am cuvinte, am salvat poza sa-i fac si eu mamei asa, sigur o sa fie o surpriza placuta, felicitari pentru blog

    RăspundețiȘtergere

AddThis