12 feb. 2009

Cum sa iti faci cont etsy sau dawanda

Pentru ca multa lume ma intreaba de ce ai nevoie, si pentru ca si mie mi-a fost la fel de greu sa ma apuc, si am stat sa imi framant creierul cu zilele pentru ca nu stiam de unde sa o apuc, m-am gandit sa fac o mica introducere in afacerile on-line gen etsy si dawanda.

De fapt nici nu e mare branza. Ca sa iti faci contul pe Etsy nu ai nevoie decat de:
1. un card in euro sau dolari care sa fie bun pentru operatiuni online (eu am un Master Card Direct de la Banca Transilvania). Pe card trebuie sa ai macar vreo 5-10 Dolari. In primul rand ca sa poata fi verificat de catre etsy ( o sa ridice o suma care va fi apoi pusa inapoi ), si in al doilea rand ca sa poti plati taxele de postare.
2. un cont PayPalPremier pe care o sa iti primesti banii de la clienti.

Pentru contul etsy trebuie sa te gandesti bine ce nume o sa alegi, pentru ca nu se mai poate schimba ulterior (Later edit: se poate schimba o singura data) . E important sa fie usor de tinut minte de straini, pentru ca ei sunt clientii principali, deci nu va aventurati la denumiri de genul "buburuzaturbata.etsy.com", nu o sa fie prea util :)

Despre TAXE :

La PayPal taxele sunt ilustrate aici PayPal Fees
- in mare calculati cam 3.5% din valoarea primita
- retragere numerar pe card 2% din suma

La ETSY aveti de platit in felul urmator:
- 0.2 $ pentru fiecare listare al unui produs ( Atentie! se plateste per nr. de produse , daca puneti nr. de produse disponibile 10 = 2$) (intre timp se plateste doar odata indiferent de nr. de produse, iar daca aveti o cantitate mai mare de produse trecute, la vanzarea produsului se face repostare automata care se taxeaza ca o noua listare respectiv cu 0.2 $ ).
- 3.5 % din valoarea produsului(dupa vanzare)

Daca vreti sa va faceti cont nou va pot da o invitatie si veti primi 40 de listari GRATUITE! Nu stiu cat timp va fi valabila oferta, dar e oricum un mod  avantajos de a deschide magazinul fara costuri initiale. Puteti folosi link-ul acesta: https://etsy.me/3jIpyjn pentru postari gratuite.

Dawanda are taxe de listare doar pe platforma de Germania , dar probabil o sa urmeze si celelalte platforme in curand. Deci atentie pentru ca ei au pus taxa automat pe produsele listate de mine fara sa fiu anuntata , si au pus in asa fel incat se prelungeste automat dupa 4 luni daca nu debifez otiunea. Putin cam marsava manevra dupa parerea mea. Oricum taxele sunt mai mari decat la etsy si asta in conditii in care vizualizarile sunt mult mai putine, iar de vandut, nu am vandut aici nimic.
- intre 0.1-0.3 Euro pentru fiecare listare, in functie de valoarea produsului
- 5 % din valoarea produsului vandut

IMPORTANT: tineti cont de faptul ca plata facturii etsy nu se poate face direct din contul de paypal ci doar de pe card. Intre timp se poate face plata factrurii Etsy direct din Paypal


TRANSPORTUL :
La mine e destul de simplu, fiind produse mici le trimit prin Posta Romana intr-un plic cu bule ca si corespondenta, costurile fiind undeva pe la 4-5$ in functie de greutate pentru o recomandata pana in SUA. Daca produs e mai mare se paote ajunge la sume destul de piperate de 20-30 $ /colet, in functie de tara de destinatie. Posta are un calculator de tarife, dar mai sigur e sa mergeti odata de test cu un pachet gata ambalat la officiul de vama al postei si sa intrebati direct cat ar costa, cum se poate asigura etc.. , nu stiu cat de la zi e site-ul lor.Va recomand sa puneti o suma putin mai mare pentru a nu iesi in minus. Se poate adauga si o taxa de deplasare inclusa in pretul transportului daca credeti ca e nevoie.

PRODUSELE :
Daca va uitati putin pe etsy o sa vedeti ca e un site cu foarte foarte foarte multe produse , iar calitatea atat a produselor cat si a pozelor e foarte ridicata. Ca urmare in primul rand, inainte de a va arunca cu capul inainte, incercati sa faceti o evaluare a ceea ce puteti oferi, verificati la ce preturi puteti oferi , la ce nivel sunt produsele si pozele. Daca vi se pare ca cele de pe etsy sunt mult peste nivelul vostru, nu va avantati sa le puneti pe site, ca sunt sanse mici de reusita. Incercati sa acordati mai mult timp productiei pentru a creste niveul, cred ca principalul lucru e sa te faci remarcat prin calitate, chiar daca produsul o sa creasca ca si pret.
Tin sa precizez toate aste datorita nivelulu scazut de produse pe care le-am vazut pe Breslo , e clar ca piata romaneasca cere produse ieftine dar pana una alta pe breslo nu trebuie sa investesti nimic.

Pentru inspiratie, comparatie si admiratie va arat cateva din favoritele mele :)


poppy red orange double pendant necklace


48 de comentarii:

  1. postul asta e un fel de red bull, iti da aaaripi :) Multumesc tare mult pentru sfaturi si indrumari. Creatile tale arata foarte foarte bine si very etsy like :) Felicitari pentru originalite, initiativa si bungust. Sper sa-mi pot lua inima in dinti si sa-mi fac si eu un cont pe etsy :) Spor si vanzare buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. ohh, ma bucur sa aud asta :)
    Asta si era ideea, ca stiu cat ne e de greu la toti pana ne urnim, ca si eu am nevoie cateodata de incurajare si in cele mai rele cazuri de un sut in fund :P.
    Eu zic sa te apuci cat mai repede :), iti alegi asa vreo 10 -20 de produse (cele mai faine) si incerci, numa sa nu te lasi descurajata ca eun in primele 4 luni nu am vandut nimc, merge destul de greu la inceput, nici acuma nu am nu stiu ce vanzari dar e ok pentru mine. Oricum am vazut ca poze faine ai deja, nu iti mai trebuie decat putin elan ;).
    Spor si bafta iti urez, si tine-ma la curent :*

    RăspundețiȘtergere
  3. M-am bucurat tare mult sa gasesc articolul tau :) Eu mi-am deschis magazin pe etsy de curand si deocamdata n-am avut nici o vanzare. Am o intrebare legata de trimisul prin posta: ai trimis produsele ca si corespondeta in plic cu bule si nu au fost probleme? Nu situ de ce, dar eu am o frica sa nu fie deschis plicul la oficiu si parca nu-mi vine sa pun bijuterii in plicuri. Pe de alta parte pretul de colet e foarte mare...

    Sunt de acord ca pe Breslo sunt multe produse mai slabute, dar sunt si unele care ar putea concura cu oricare de afara. Poate e nevoie de timp, sa mai creasca putin :)

    Succes maine la Cloud factory, poate ne vedem :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai eu asa am facut, si am trimis lantisoare, stiu ca bijuterii nu e voie, dar ei se refera mai mult la aur si argint, ca eu am intrebat-o odata pe o tanti de la posta si a zis ca "gablonturi" ar merge. Si de comentat oricum si la mine au mai comentat doamnele, ca am avut un lant care zdranganea si niste nasturi de fimo, si au zis ca nu il primesc ca pot sa fie medicamente, si am mers acasa am bagat hartie sa nu mai zdrangane, am mers din nou la posta, am zis ca e felicitare in relief, si nu au mai comentat nimic ;). Oricum de deschis nu pot sa il deschida decat la vama cred.

    Daca vii la Clouds, sa vii sa imi zici ca iti pove mai detaliat daca vrei :). Sper sa ne vedem.

    RăspundețiȘtergere
  5. N-am mai ajuns, ca m-am luat cu cercelitul si era deja 6 cand am terminat, dar poate ne intalnim alta data, sau poate imi fac curaj si vin la urmatorul Clouds :)

    Cred ca o sa incep cu felicitarile si vad cum merge, dar o sa incerc si cu bijuterii. Si am gandesc ca daca il desfac si nu e ok, il trimit inapoi la destinatar.

    RăspundețiȘtergere
  6. azi am reusit sa-mi fac cont de vanzator pe etsy ,am listat si cateva produse dar nu stiu ce sa trec ca si metoda de plata....eu am un Master Card...cu el m-am inregistrat...dar nu am un cont PayPal...tu ai contul PayPal atasat la MasterCard? poti sa ridici de pe el banii sositi prin contul PayPal?
    daca nu am contul paypal ce trec ca si metoda de plata?
    multumesc!:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu iti recomand sa iti faci cont paypal, eu asa am. Iti intra banii in contul paypal si poti sa ii retragi de acolo cand vrei pe card sau sa faci plati online fara a mai retrage banii pe card, si eviti astfel un rand de comisioane. E o metoda destul de sigura si e simplu de verificat cati bani ai in cont, cand ti-au intrat etc. Cu cardul direct nu stiu daca functioneaza si ce comisioane are banca ta, cred ca ar trebui sa intrebi direct la banca.Iar daca vrei sa verifici banii de pe card trebuie sa ai ori internet banking(costurile difera iar,in functie de banca) ori sa mergi direct sa iti scoti extras de cont etc, ceea ce e cam peste mana dupa mine.

    RăspundețiȘtergere
  8. Bu7na! Am facut o comanda pe etsy si ma intreb cam in cat timp ajunge un colet din SUA (mai precis zona New Jersey) pana in Romania via Airmail. Aveti cumva vreo experienta anterioara? Persoana de la care am cumparat e destul de prompta, iar coletul e micut, consta dintr-un lantisor cu pandantiv.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cel mai sigur e sa intrebati persoana care a facut coletul. Cred ca depinde de metoda de transport aleasa. Eu ce am trimis de obicei din Romania a ajuns in America cam in 10-14 zile. nu stiu daca si invers dureaza la fel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Poti sa ma lamuresti cum trmiti produsul vandut din Romania in alta tara? Dupa ce il cumpara, au cei de la etsy serviciu de livrare sau trebuie sa gasesc eu un curier? Posta Romana cum e?...a!m avut numai probleme cu ei..

      Ștergere
  10. Am dat intamplator peste acest blog.Cautam mai multe informatii despre acest site, inclusiv experiente ale cumparatorilor.Am comandat in luna noiembrie o esarfa superba pe care nu as fi avut cum sa o gasesc in Romania si nicidecum la un pret atat de tentant(12$, shipping 2.20$). Toate bune si frumoase, pana ce au trecut 2 luni, si produsul comandat si platit de mine prin Paypal nu a ajuns nici in zi de azi.Am luat legatura cu vanzatorul, care mi-a pus la dispozitie chitanta care demonstra ca intr-adevar a expediat acel pachet spre Romania..doar ca la Posta Romana nici urma de el.Adevarul este undeva la mijloc, vanzatorul se disculpa, Posta Romana da din umeri si neavand un tracking number(serviciu aditional care ar fi ridicat costul expedieri undeva la 29$)nu imi ramane altceva de facut decat sa astept..o minune, numai asa mai pot spera sa imi ajunga pachetelul din SUA.
    Daca va comandati ceva de pe acest site, alegeti pt livrare Registered Mail, numai astfel cresc sansele de a primi intr-adevar bunul platit.
    Cu toate acestea nu m-am abtinut si am mai comandat de curand ceva de pe site-ul buclucas.Astept cu sufletul la gura!!
    Ce sa zic, depinde de felul cum negociati cu vanzatorul, oricat de amabil ar parea, cereti neaparat sa va trimita receipt-ul care confirma trimiterea prin posta si inarmati-va cu rabdare…multa!!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi pare rau sa aud ca nu ai primit coletul, dar eu cred ca e o problema de la posta. Si eu trebuia sa primesc odata un inel din strainatate si datorita faptului ca nu a fost impachetat corespunzator (fara plic cu bule, deci se recunostea ca e inel) si nu a fost pus decat ca si corespondenta simpla, nu a mai ajuns in veci la mine. Cu siguranta vre-un angajat al postei romane poarta acum acel inel.

    Oricum nu cred ca se poate generaliza, iar etsy e un site pe care se gasesc o sumedenie de magazine independente. Deci trebuie sa verificati si calificatvele vanzatorilor pentru a avea o siguranta maxima. Parerea mea e ca nu poti spunne ca etsy e un site buclucas deoarece e o platforma cu magazine independente, ca intr-un mall de exemplu unde isi inchiriaza fiecare un spatiu si isi organizeaza afacerea cum considera ca e mai bine. Iar transportul neasigurat implica intodeauna si riscul pierderii coletului de catre posta.

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna draga Arabela,
    am stat ceva pe blogul tau si chiar am vazut magazinul tau pe breslo. Esti deosebit de talentata si multumim pentru ca ne impartasesti si noua din cunostintele tale, nu multi ar face asta!
    Daca ai putea sa ma ajuti si poate asta ii va ajuta si pe altii, as avea cateva nelamuriri cu privire la contul pay pal...Mi-am facut magazin pe etsy (doresc sa vand si sa cumpar) si acum ar trebui sa fac si cardul in usd pe care sa il asociez cu contul de pay pal.
    imi recomanzi un anume tip de card (master card, viza, etc?).
    Deasemenea, spuneai de un cont pay pal premier. Ma poti lamuri care e diferenta intre cont personal si premier? Stii cumva si ce e contul pay pal bussiness? Multumesc mult de tot!!!!
    mult succes in acivitatea ta. Daca ai putea sa imi trimiti o adr de mail poate as putea sa iti trimit cateva poze cu ce fac eu si sa imi dai un sfat?
    multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  13. Salut, ma bucur ca pot fi de ajutor. Din pacate nu ma pricep la carduri, in principiu nu are importanta de care iti faci sa intrebi la banca ta care e bun pt internet banking si plati online. Te mai sfatuiesc ei sau iti zic ce oferta au. Cardul poate sa fie si in Euro, nu e neaparat nevoie sa fie in dolari, PayPal iti face conversia automat, dar nu stiu cat de avantajos e cursul.

    Pe contul personal de la paypal nu poti sa primesti plati, daca imi amintesc bine, dar cel mai simplu e sa citesti direct pe site: https://www.paypal.com/ro/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/general/PayPalAccountTypes-outside
    Si iti recomand sa citeasti si conditiile de utilizare, asa pentru simplul fapt ca e un contract si e vorba de banii tai.

    Adresa mea de e-mai o gasesti la "Despre mine" in coloana din dreapta pe blog ;)

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna Arabela,
    multumesc mult de tot pentru ajutor si pentru raspunsul tau prompt. Din pacate inca nu am reusit cu contul..multe banci nu au afisata optiunea de card in usd pentru persoane fizice. Daca stii vre-o banca la care se poate emite un astfel de card mi-ar fi ff util. Pana atunci mai "sap" si eu:)
    succes mult si multumiri multe inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna Arabela! Am o intrebare pentru tine. Vreau sa imi fac un magazin pe Etsy si sunt putin cam nelamurita cu transportul coletelor. Am fost la posta si am vazut ca taxele sunt de 50-60 lei pentru coletele internationale. Totusi, pe Etsy, la aproape toti artizanii romani, am vazut ca taxele sunt de 5-6 $. Poti sa ma lamuresti? :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna, probabil ca la cei la care te-ai uitat au ori produse mici care merg trimise in plic cu bule sau au pus o parte din costurile de expeditie in costul produsului pentru a nu avea costuri de transport asa mari. Dar cel mai simplu e sa ii intrebi pe cei la care te-ai uitat, caci eu nu pot decat sa presupun care e situatia :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Bună ziua,
    Am și eu o nelămurire: ca să vinzi pe Etsy trebuie să fii înregistrat neapărat la Camera de Comerț sub vreo formă- persoană fizică sau firmă? Mulțumesc anticipat pentru un eventual răspuns.

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut Mirela,

    Etsy nu iti cere astfel de documente, e treaba fiecarui vanzator daca vrea sau nu sa intre in legalitate :)

    Daca vrei sa iti faci cont de vanzator pot sa iti trimit o invitatie si vei primi cateva listari gratuite :) , da-mi numai o adresa ta de e-mail.

    Poti sa imi scrii pe arabela.stefania <@> yahoo.de

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru raspuns. Intre timp mi-am facut cont pe etsy, mi-am deschis magazin si urmeaza sa postez produsele! Bafta tuturor!

      Ștergere
  19. Buna Arabela,

    Cautand ceva informatii despre etsy, informatii pe care nu reusesc sa le gasesc nicaieri am dat peste blogul tau. Am observat ca esti o persoana amabila care a dat raspuns toturor celor care au postat intrebari, asa ca imi permit sa te intreb si eu si iti multumesc anticipat pentru ajutor.

    Vreau sa imi deschid un magazin pe etsy. Vreau sa vand articole virtuale (disponibile pentru download) - gen editare fotografica, design grafic, etc. Cunosc etsy destul de bine deoarece colaborez cu un magazin din State. Dar am o mare dilema cand vine vorba sa vinzi din Romania si aceasta se refera la cum declari vanzarile efective. Stiu ca la fiecare tranzactie etsy elibereaza o chitanta (un receipt), dar in contabilitatea noastra nu pare sa fie suficient. Pentru banii pe care eu ii incasez pentru acel bun vandut eu trebuie sa am un document, nu? adica o factura. Cum se procedeaza? La fiecare vanzare ma autofacturez? Imi este atat de neclar. Poate ai tu un raspuns pentru mine tinand cont de faptul ca deja vinzi pe etsy.

    Stiu ca etsy factureaza o data pe luna taxele si comisioanele percepute si emite o factura. Asta e clar, dar eu cum vand? Cum ma inchid in conta?

    Multumesc inca o data pt timpul acordat!

    Ioana

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna ziua.doresc si eu un raspuns referitor la întrarea Ioanei.poate sa il da cineva...chiar si in privat.sabinasara@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  21. Multumesc! O sa incerc si eu linkul indicat de dvs.!Mari

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua,
    Am nevoie si eu de un sfat. Vreau sa imi deschid magazin pe etsy unde sa vand creatiile pe care, deocamdata, le fac doar ca hobby. Nu sunt inregistrata la Reg. Comertului, deci nu am un cod fiscal. Am vazut ca la infiintarea magazinului, ti se cere acest cod, altfel nu poti finaliza crearea magazinului. Ce pot face in acest caz, neavand acel cod fiscal? Multumesc mult pt. ajutor. Daca vreti, imi puteti scrie pe paper_beauty@yahoo.ro

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc draga mea Arabela, am intrat pe link si beneficiez de 40 de listari gratuite cadou de la tine!
    Referitor la..... 1. un card in euro sau dolari care sa fie bun pentru operatiuni online (eu am un Master Card Direct de la Banca Transilvania), din experienta mea, am intrebat si la Pay Pal pentru a putea retrage bani de pe el ai nevoie de un card Visa! Mult succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut

      Din cate stiu eu merge si cu MasterCard, dar nu Maestro sau altele mai necunoscute.

      Ștergere
    2. Scuze nu cred ca m-am exprimat clar.Pentru a putea retrage bani din contul Pay Pal ai nevoie de un card VISA! Pentru a fi sigura am intrebat si la Pay Pal. Acesta a fost raspunsul lor.

      Ștergere
  24. Buna ziua!

    Ma numesc Elena si va rog frumos sa- mi dati si mie cateva sfaturi despre deschiderea unui magazin pe Etsy. Eu crosetez jucarii, nu am o firma este doar un hobby, as putea vinde aici fara sa fiu inregistrata, fara un cod fiscal?
    Cum voi face cu transportul produselor?
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Elena

      Raspunsurile la intrebarile tale se gasesc mai sus. Ai in articol si un link la site-ul postei romane pentru a afla costurile de transport.

      Spor

      Ștergere
  25. Stefa se merita efortul? Eu am produse scumpute si tot vad procente peste tot. Cu ce mai ramai? Cam cate vanzari ai pe luna?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, daca se merita si daca vinzi e intodeauna foarte individual. Nu cred ca se pot trage concluzii daca nu incerci cu produsele tale. Sunt multi factori care influenteaza vanzarile.

      Ca si costuri eu am calculat ca am cam ~15% comision la Etsy, Paypal si pierderi din conversii de curs valutar. Dar asta e calculul meu, raportat la vanzari si costuri de listare. Aici iar difera in functie de cat listezi si relistezi pe luna.

      Eu zic ca merita incercat fi apoi trebuie analizat in functie de asteptari si vanzari. Oricum cu linkul de mai sus ai 40 de listari gratuite, deci nu pierzi decat timpul investit in poze si descrieri.

      Spor si vanzare buna daca te hotarasti sa vinzi :)

      Ștergere
  26. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  27. Pe partea de contabilitate, fiscalitate cum se face? Asta ma sperie cel mai mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Etsy nu iti cere nimic pe partea de contabilitate. La client se emite automat un formular standard pe care si-l poate printa si tine loc de factura pentru el. Pe parte de fiscalizare la noi poti lua legatura cu un contabil, eu din pacate nu sunt in masura sa dau sfaturi pe domeniul asta.

      Ștergere
  28. Buna Arabela
    Nu reusesc cand setez banca sa pun contul Pay pal pentru comisioane,fac ceva gresit(se mai pot modifica datele bancare? pe Etsy???
    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Aida,

      articolul e scris in 2009, de atunci am mai facut un update la un moment dat, dar Etsy tot schimba politica magazinului si cred ca la conturile noi nu mai ai optiunea de "stand alone PayPal" din cate imi amintesc, dar eu am contul facut de mult si am inca optiunea asa ca nu stiu sa iti spun exact.

      Ștergere
  29. este vorba de " Intre timp se poate face plata factrurii Etsy direct din Paypal" asta!

    RăspundețiȘtergere
  30. Salut! Am deshis si eu de curand un magazin si intrebarea mea cea mai mare e cum sa procedez cu shippingul? Am gasit o optiune destul de rezonabila si rapida de curier pentru europa dar nu stiu inca cum sa fac in eventualitatea unor comenzi din US. Am auzit de serviciul EMS al postei si din cate stiu e bunicel, dar as vrea o a doua parere. Merci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu trimit doar cu posta romana. Daca nu e urgent trimit neprioritar, iar daca e urgent EMS.

      Ștergere
  31. Buna ,deranjez cu o intrebare. Poti vindepoze aici pe Etzy ? astept un raspuns , va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, pe Etsy se vand atat print-uri cat si digital download. O simpla cautare va va da o idee despre ce e pe trend si cam ce se cauta pe Etsy.

      Ștergere
  32. Bunã ziua, mi-am deschis un cont in euro cu card atasat ( visa debit ) de la ING si nu mi-l acceptã, trebuie sã fie neapãrat un card de credit si nu de debit ? Am mentionat la bancã cã am nevoie de un card pt tranzactii online...

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna! Inca mai e valabila invitatia cu 40 de listari gratuite?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ati putea sa mi raspundeti aici va rog: andreea.ceachir142@yahoo.com

      Ștergere
  34. Buna ziua, am si eu o intrebare daca imi deschid cont pe Etsy sa vand picturile realizate de mine, adica daca nam o firma cum se procedeaza ?daca un client imi cumpara de ex: o pictura cum ii trimit factura daca nam o firma cum se procedeaza pe persoana fizica ?

    RăspundețiȘtergere

AddThis